Keresőoptimalizálás

Mi az a keresőmarketing?

Naponta rengetegen használják a Google keresőjét, ezért ha valaki szeretné a látogatók számát, illetve a bevételét növelni, különösen fontos a keresőkből érkező látogatók számának növelése. Ezt nevezzük keresőmarketingnek. A keresőmarketing része a keresőoptimalizálás, amelybe beletartozik minden olyan tevékenység, amelynek segítségével a Google organikus, ingyenes találati listáján javítjuk a honlap helyezését a keresőkben.

Miért olyan hatékony eszköz a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás segítségével több, ráadásul értékes látogatót szerezhet honlapjának. Hogy miért napjaink egyik leghatékonyabb marketing eszköze a keresőoptimalizálás és miért is olyan értékesek ezek a látogatók? A keresőkből a weboldalára érkező látogatót kimondottan az a téma érdekli, amivel a weboldala foglalkozik vagy azt a terméket keresi, amit az Ön webáruháza árul.

Sokan képesek sok tízezer forintot kiadni egy szép honlapért, ugyanakkor azt már nem ismerik fel, hogy mennyire fontos és megtérülő beruházás a keresőoptimalizálás. Mert fontos a szép design, de mit sem ér a honlap vagy webáruház látogatók nélkül. A keresőoptimalizálás segítségével elérhetjük, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk, az elsők között jelenjen a Google találati listáján.

keresések százalékos megoszlása

Bár több kereső is van, a keresőoptimalizálás során elsősorban a Google-ra összpontosítunk, mivel hazánkban a népszerűsége 90% felett van.

Mi a keresőoptimalizálás előnye más hirdetési formákhoz képest?

A keresőoptimalizálás olcsóbb és hatékonyabb, mint más hirdetési formák, hiszen mint már említettem a honlapunkra kifejezetten olyan látogatók érkeznek a keresőből, akiket a szolgáltatásunk vagy termékünk érdekli. Nem utolsó szempont olcsósága sem, mivel az úgynevezett organikus, ingyenes találati listán nincs kattintási díj, így a találati lista első oldalára kerülve, onnan ingyen érkeznek a látogatók. Hatékonysága és kedvező ára miatt előszeretettel használják a kis-, középvállalkozások.

A google találati listáján a helyezést nem lehet garantálni, mivel egyetlen cégnek is ráhatása a Google találati listájára és annak pontos algoritmusát nem ismerjük. Hosszú évek tapasztalata viszont megtanított minket arra, hogyan lehet a találati lista elejére kerülni és az elsők között szerepelni, később pedig minimális ráfordítással ott is maradni.

A statisztikák azt mutatják, hogy ha valaki valamilyen szolgáltatást vagy terméket keres, azt általában a találati lista első oldalán teszi. A kereső emberek 99%-a a találati lista első oldalánál nem jut tovább. Így ha valaki a keresőből látogatókat szeretne, annak lehetőleg az első 10 találat között kell lennie. Én azt szoktam javasolni, hogy legyen a találati lista első oldalán a honlap, ekkor már látszik a látogatottság növekedése és általában 2-4 hónap alatt meg is térül a befektetett összeg. Ezután, fel lehet hozni a honlapot az első 3-4 helyezett közé.

Kérdése van? Szeretné kipróbálni a webáruházat?

Lépjen kapcsolatba velünk >>